- Startsida
- Företagande & näringsliv
- Utförare av kommunal service
- Utförare av personlig assistans
Utförare av personlig assistans
Om ordinarie personal hos privat assistansanordnare är sjuk kan ersättning begäras från kommunen.
Ansöka om ersättning från kommunen
Enligt kommunens rutiner ska den enskilde själv, eller dennes ombud, fylla i särskilda blanketter för att få ersättning. Rutinen finns längst ner på sidan.
Blankett Sammanställning av lönekostnader för personliga assistenter
Blankett Begäran tillfällig utökning vid personlig assistents sjukfrånvaro
Ramavtal om bristvaror för privata vård- och omsorgsverksamheter
Privata utförare av personlig assistans kommer att kunna ta del och använda ramavtalet Bristvaror till kommunala vård- och omsorgsverksamheter 2020.
Ramavtalet gäller enbart bristvaror av hälso- och sjukvårdsmaterial som uppkommit på grund av coronapandemin. Dessa ska i första hand gå till kommunala och kommunalt finansierade privata vård- och omsorgsverksamheter.
För närvarande ingår följande produkter:
- munskydd
- visir
- förkläden
- handskar
- handdesinfektion
- ytdesinfektion
Mer information finns att läsa här:
Ramavtalet Bristvaror till kommunala vård- och omsorgsverksamheter — SKL Kommentus
Gör så här OM ni vill ansluta er
Fyll i blanketten Anmälan för avrop privat verksamhet med era uppgifter, faktura- och leveransadress
Mejla blanketten till vard.omsorg@katrineholm.se
Vård- och omsorgsförvaltningen sänder vidare blanketten till Onemed.
Onemed skickar sedan inloggningsuppgifter till respektive verksamhet och därefter kan ni beställa produkterna. Se bild nedan.

Det här gäller för privat vård- och omsorgsverksamhet
Kontakt
Vård och omsorg Direkt
Telefon: 0150-48 80 30
Telefontid: måndag-fredag klockan 8-12 och 13-16
Besök: Upplandsgatan 2, Katrineholm
Tillgänglighet: Tillgänglighet för besökare