- Startsida
- Omsorg och stöd
- Kommunal hälso- och sjukvård
- Synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvård
Synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvård
Om du vill lämna synpunkter eller klaga på kommunens hälso- och sjukvård vänder du dig i första hand till den verksamhet det berör.
Om du inte är nöjd med hur frågan hanterats där kan du gå vidare och kontakta
medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS). MAS bedömer om ditt ärende behöver utredas.
Om du anser att du eller närstående blivit felbehandlad kan du kontakta Patientnämnden i Södermanlands länLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.
Synpunkter och klagomål är viktiga för att förända och förbättra vården och omsorgen så att andra inte drabbas på samma sätt.
Telefon
Medicinskt ansvarig sjuksköterska 0150-568 17
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 20 november 2024