/

Synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvård

Om du vill lämna synpunkter eller klaga på kommunens hälso- och sjukvård vänder du dig i första hand till den verksamhet det berör.

Om du inte är nöjd med hur frågan hanterats där kan du gå vidare och kontakta
medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS). MAS bedömer om ditt ärende behöver utredas.

Lämna synpunkter eller klagomål på hälso- och sjukvården i vår e-tjänst och blankettLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.

Om du anser att du eller närstående blivit felbehandlad kan du kontakta Patientnämnden i Södermanlands länLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.

Synpunkter och klagomål är viktiga för att förända och förbättra vården och omsorgen så att andra inte drabbas på samma sätt.

Telefon

Medicinskt ansvarig sjuksköterska 0150-568 17