/

Kontaktcenter

Kontaktcenter är din första kontakt med kommunen och det är till våra kommunvägledare du vänder dig när du vill ha svar på frågor, uträtta kommunala ärenden eller vill få allmän information om kommunens verksamheter.

Digital delaktighet 2-7 maj

Välkommen på temavecka på Kontaktcenter och Kulturhuset Ängeln! Vill du lära dig mer om våra skolplattformar, e-tjänster, hur du läser e-böcker eller hur du gör en ansökan till SFI och vuxenutbildning? Besök Kontaktcenter och Kulturhuset Ängeln - vi låter dig testa verktygen och visar dig hur du använder våra digitala tjänster. Här är veckans program:

Vägledning i användandet av Lärknuten

När: Måndag, onsdag och fredag klockan 10-16

Var: Kontaktcenter, Djulögatan 31B

Visning och vägledning av lärplattformen Unikum

När: Tisdagen den 3 maj klockan 13-16

Var: Kontaktcenter, Djulögatan 31B

Vägledning av e-tjänster för ansökan till vuxenutbildning och SFI

När: Måndag till fredag klockan klockan 9-10.30

Var: Kontaktcenter, Djulögatan 31B

Visning av bibliotekets digitala tjänster

När: Måndag till fredag klockan 9-18 och lördag klockan 10-16

Var: Informationsdisken Kulturhuset Ängeln

Vi kan hjälpa dig!

Här följer exempel på frågor som vi kan hjälpa dig med.

  • Söka förskola eller fritids till dina barn.
  • Fylla i en ansökan via e-tjänster.
  • Fylla i blanketter från katrineholms kommun.
  • Skriva ut, kopiera eller scanna dokument.
  • Skriva ut tomtkartor och detaljplaner.
  • Göra en felanmälan eller lämna en synpunkt på kommunens verksamheter.
  • Ansöka om parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Det är även hos oss du hämtar ut ditt färdiga parkeringstillstånd.

Hur snabbt får jag svar?

Vi försöker ge dig svar så fort vi kan, men senast inom två arbetsdagar. Om inte vi kan hjälpa dig så ser vi till att du får prata med rätt person i kommunen.

Ekonomiskt stöd och rådgivning

Här kan du få information om vad som gäller vid behov av ekonomiskt bistånd eller budget- och skuldrådgivning.

Har du frågor som rör socialförvaltningen?

Receptionen för Socialförvaltningen är fortfarande öppen - har du ett ärende som gäller socialförvaltningen ska du vända dig dit. Kontakta Socialförvaltningen.

Konsumentvägledning

Konsumentvägledningen finns på kommunens kontaktcenter. Du som är invånare i Katrineholms kommun kan få råd och stöd med bland annat:

  • Konsumenträtt, vad säger lagen?
  • Reklamationer när du är missnöjd med en vara eller en tjänst

Kontakta oss gärna via vår e-tjänst där du kan beskriva ditt ärende så hör vi av oss till dig inom två arbetsdagar. E-tjänst för konsumentvägledning. Länk till annan webbplats.

Läs mer om vad konsumentvägledningen kan hjälpa dig med.

Kontakt och öppettider

Kontaktcenter

Besöksadress: Djulögatan 31 B, Katrineholm Länk till annan webbplats.
Mejl: kontaktcenter@katrineholm.se
Telefon: 0150-570 63

Öppet helgfria vardagar klockan 10-16.

Frågor om barnomsorg

Behöver du träffa en barnomsorgshandläggare? Vi finns på plats tisdagar och torsdagar klockan 10-16.

Tillgänglighet i lokalen

Vår entré på Djulögatan 31 B har trappor. Är du rörelsehindrad kan du besöka Kontaktcenter eller budget- och skuldrådgivare genom att ta entrén vid Kulturhuset Ängeln (biblioteket). Säg till i informationsdisken att du ska till oss så hjälper de dig att komma in.