Gå till startsidan

Publicerad:

Näringslivsnytt – det senaste inom Katrineholms näringsliv

Näringslivsnytt ger dig de senaste nyheterna, inspiration och möjligheter för företag i Katrineholm. Häng med, detta kan du bland annat läsa om i årets första Näringslivsnytt:

- Jag har stöttat fabriker runt om i världen i olika utvecklingsprogram. När den här möjligheten dök upp tyckte jag att det lät väldigt intressant att få landa i den meroperationella verkligheten och omsätta mina erfarenheter i praktiken. Det är en fantastiskmöjlighet att nu få sitta iförarsätet och driva utvecklingen tillsammans med teamet häri Katrineholm., berättar Erik Hemberg.

- Jag har stöttat fabriker runt om i världen i olika utvecklingsprogram. När den här möjligheten dök upp tyckte jag att det lät väldigt intressant att få landa i den meroperationella verkligheten och omsätta mina erfarenheter i praktiken. Det är en fantastiskmöjlighet att nu få sitta iförarsätet och driva utvecklingen tillsammans med teamet häri Katrineholm., berättar Erik Hemberg, ny VD för SKF i Katrineholm.

SKF Mekan får ny vd – Erik Hemberg tar över rodret och delar sina planer för företagets framtid i en tid av digitalisering och hållbarhet.

Het entreprenörssuccé! – Zakarie Ahmed från Basbaas Taste gör succé med sin somaliska chilisås – lokalt producerad, globalt inspirerad!

Läs Näringslivsnytt nr 1 - 2025. Länk till annan webbplats.

Påminnelse! Svara på Svenskt Näringslivs enkät och var med och påverka! Dina svar hjälper till att stärka Katrineholms företagsklimat.