Gå till startsidan

Publicerad:

Mille Johansson vinnare i P4 Sörmlands sportpris

Katrineholm fortsätter att stoltsera med mängder av talangfulla idrottsungdomar och under torsdagen vann rallyföraren Mille Johansson P4 Sörmlands sportpris 2024.

Mille Johansson flyger över ett krön i sin tävlingsbil.

Förra året gjorde Mille sin imponerande debut i Rally-VM i Umeå (Svenska Rallyt) då han körde hem segern i Junior-VM och sedan blev Europamästare i rally.

Nu kan Mille även stoltsera som vinnare i P4 Sörmlands sportpris.

Det är alltid en ära och kul att bli nominerad och det känns fantastiskt roligt att bli utsedd som vinnare, det ger mig motivation att fortsätta. Motorsporten är inte alltid så synlig och därför känns det extra betydelsefullt att vinna det här priset, säger Mille Johansson.

I år blir det fullt fokus på den kommande säsongen av junior-VM i rally som består av fem tävlingar, där Mille Johansson berättar att han har två favoriter.

Jag ser särskilt fram emot kommande tävlingar i Sverige och Finland. Att få tävla på hemmaplan och träffa alla svenska fans är en mycket speciell upplevelse. Mitt favoritunderlag är dessutom snö så det känns väldigt spännande och alltid lite extra speciellt, säger Mille Johansson.

Det prestigefulla priset P4 Sörmlands sportpris delades under torsdagen ut på idrottsfesten som arrangerades av RF-SISU Sörmland. Nominerad till priset var också katrineholmaren Anthony Vu som bland annat blev juniorvärldsmästare i karate 2024 efter en fantastisk prestation i Italien.

Vi är så stolta över våra fantastiska idrottsstjärnor och vi vill skicka ett extra stort grattis till Mille Johansson från hela Katrineholms kommun, vi önskar dig och alla våra extremt duktiga och drivna idrottare lycka till inför årets tävlingssäsong, säger Johan Söderberg (S), kommunstyrelsens ordförande.

Mille Johansson firar seger i rally.