/

Publicerad:

VM-fest i Stadsparken, Katrineholm

Katrineholm bjuder in till en VM-fest i Stadsparken där invånare, besökare och fotbollsfantaster kan följa Sveriges spännande resa mot VM-guld på en storbildsskärm. Under fotbolls-VM, som äger rum i Australien och Nya Zeeland mellan den 20 juli och 20 augusti, kommer Katrineholm att erbjuda möjligheten att tillsammans uppleva de avgörande matcherna för vårt landslag.

Johan Söderberg, Jakob Jansson och Christer Sundqvist.

Johan Söderberg, Jakob Jansson och Christer Sundqvist tror starkt på Sverige i år. Mest tror Johan, han tippar att Sverige blir världsmästare. Christer tippar Sverige tvåa och Jakob tror att Sverige vinner bronsmatchen och slutar trea.

– Jag ser verkligen fram emot mästerskapet och tror på riktigt goda chanser för Sverige. Det är roligt att kunna erbjuda Katrineholmarna möjligheten att se slutspelsmatcherna tillsammans med många andra, och även om det kan bli tidiga morgnar så hoppas jag att många ansluter, säger Johan Söderberg (S) kommunstyrelsens ordförande.

Fotbolls-VM spelas i Australien och Nya Zeeland 20 juli-20 augusti, vilket gör att matcherna ligger väldigt tidiga mornar, snudd på mitt i natten.

– Sverige ska ta sig vidare från gruppspelet, tycker jag. Men redan i åttondelsfinalen blir det riktigt tufft motstånd. Motståndare i åttondelsfinalen kan bli Nederländerna eller USA, så det vill till att Sverige får ihop spelet för att ta sig riktigt långt i turneringen, fortsätter Johan Söderberg.

– Det här är fjärde gången som vi visar stora fotbollsmästerskap i Stadsparken och vi är glada över att kunna erbjuda denna fina tradition till invånare, besökare och fotbollsfantaster. Vi hoppas att så många som möjligt kommer och tittar, säger Christer Sundqvist (M) kommunstyrelsens vice ordförande.

–Vi hoppas att invånare, besökare och fotbollsfantaster ansluter. Föreningar eller företag som vill engagera sig runt parken är också varmt välkomna. Vi ser fram emot att kunna visa fotboll i absoluta världsklass och att inspirera nästa generations spelare, säger Jakob Jansson, VD +Katrineholm.

Visningstider

• Söndag 6 augusti klockan 11.00 - Åttondelsfinal, Sverige - USA
  • Söndag 11 augusti klockan 09.30 - Kvartsfinal (visas om Sverige spelar)
  • Tisdag 15 augusti klockan 10.00 - Semifinal (visas om Sverige spelar)
  • Lördag 19 augusti klockan 10.00 – Bronsmatch

Nyheten uppdaterades 16 augusti.