/

Publicerad:

Johan Söderberg tar över efter Göran Dahlström

Johan Söderberg idag bildningsnämndens ordförande, efterträder Göran Dahlström meddelade Socialdemokraterna i Katrineholm.

Göran Dahlström och Johan Söderberg utanför arbetsplatsen Gröna Kulle. Här jobbade/jobbar Göran dahlström i över 15 år. Från och med 1 juli i år blir Gröna Kulle Johan Söderbergs nya arbetsplats.

Göran Dahlström och Johan Söderberg utanför arbetsplatsen Gröna Kulle. Här jobbade/jobbar Göran Dahlström i över 15 år. Från och med 1 juli i år blir Gröna Kulle Johan Söderbergs nya arbetsplats.

Idag presenterade Socialdemokraterna i Katrineholm sin nominering till ny ordförande i kommunstyrelsen, tillika gruppledare för Socialdemokraterna i kommunfullmäktige i Katrineholm. Det blev Johan Söderberg (S), nuvarande bildningsnämndens ordförande. Rent formellt fattas beslutet på kommande kommunfullmäktigemöte på måndag den 14 juni.

– Det här är det finaste uppdraget man kan ha i Katrineholms kommun och det fyller mig med stolthet. Jag kommer att göra mitt allra bästa. Utbildning, arbetsmarknad och näringsliv kommer jag att fortsätta jobba med, säger Johan Söderberg.

Göran Dahlströms medskick till Johan:

– För att klara jobbet som kommunstyrelsens ordförande behövs mod, tålamod och en rejäl portion humor. Johan besitter alla de egenskaperna.