/
/

Publicerad: 14 jan 2020

Hur nöjd är du med ditt barns förskola/skola?

Nu är det dags för dig som är vårdnadshavare att svara på bildningsförvaltningens årliga enkäten där vi vill veta vad du tycker om förskolan eller skolan där du har ditt barn.

Genom att svara på frågorna bidrar du med värdefulla åsikter som förbättrar och utvecklar verksamheten.

Om du har du frågor om enkäten är du välkommen att kontakta bildningsförvaltningen på larknuten@katrineholm.se.

Tack för ditt engagemang för att förbättra Katrineholms skolor!

Vanliga frågor & svar

Varför får jag flera enkäter?
Om du har flera barn så får du en enkät per barn. Förskolan/skolan vill bryta ner svaren per förskola/avdelning och skola/klass och därför är det viktigt att vi får veta vad du tycker om alla verksamheter där du har dina barn.

Varför ska båda föräldrarna svara på enkäten för ett och samma barn?
Vi tror inte att man alltid tycker lika som förälder. Därför vill vi gärna att båda föräldrarna ska få tycka till utan att behöva kompromissa i sina svar.

Jag har inte fått någon enkät, varför?
Vi har utgått från de mejladresser som finns i våra system. Om du inte har angett din mejladress så har du inte heller fått något enkät.

Hur gör jag för att få en enkät om jag inte har fått någon?
Om du inte har fått någon enkät så beror det på att vi inte har din mejladress. Kontakta bildningsförvaltningen på larknuten@katrineholm.se så kan vi förhoppningsvis se till att du får enkäten.

Finns enkäten översatt på andra språk?
Nej, enkäten finns bara på svenska.

När är sista dagen att svara på enkäten?
Sista dagen att svara på enkäten är söndagen den 26 januari.

Vad händer med resultaten?
Resultaten kommer att analyseras både centralt på bildningsförvaltningen och lokalt på varje förskola/skola. Resultaten kommer att användas för att utveckla och förbättra Katrineholms förskolor och skolor.

Kan ni se vem som har svarat vad?
Nej, vi kan inte se vem som har svarat vad. Vi har lagt in din mejladress, men systemet har gjort alla användare anonyma så vi kan inte koppla ihop din mejladress med dina resultat. Tänk däremot på vad du skriver i den sista fritextfrågan om du vill förbli anonym.