Hjälpcenter

Här hittar du vanliga frågor och svar. Har du tekniska problem eller upptäcker felaktigheter i systemet? Kontakta Katrineholms kommunikationsavdelning via vår mejladress i första hand kommunikation@katrineholm.se. Du kan även ringa kommunens växel 0150-570 00 och fråga efter kommunikationsavdelningen.

Vanliga frågor och svar

Hur skapar jag ett evenemang eller användare?
Klicka på ”Skapa evenemang”, godkänn villkor och fyll i formuläret. När du sedan har ett konto kan du logga in och skapa nytt evenemang direkt. Efter att evenemanget är inskickat, så får du vänta ett par dagar på att få det granskat och godkännt för publicering. Det är kostnadsfritt och allt du behöver är en mejladress och ett lösenord.

Varför syns inte mitt evenemang?
Ditt evenemang kontrolleras innan det publiceras och syns inte på webbplatsen eller i ditt konto innan det är godkänt.

Hur redigerar jag ett evenemang?
För att redigera ett godkänt evenemang går du till Mina evenmang. Där kan du se en lista på alla dina godkända evenemang. När du vill uppdatera eller ändra information i ditt evenemang fyller du i formuläret och det skickas till kommunikationsavdelningen för ändring. Det kan ta ett par dagar, så var noga med att kontrollera att du skrivit in rätt information.

Jag har glömt mitt lösenord
Har du glömt ditt lösenord klickar du på ”Logga in” och sedan på ”Glömt ditt lösenord?” Där uppger du din mejladress. Inom några minuter skickas ett mejl till dig med en länk. Klicka på länken för att uppge ett nytt lösenord. Klicka sedan på ”Återställ lösenord”. Klart! Det kan hända att mejlet fastnar i din skräppost så kom ihåg att kolla där ifall inget mejl kommer fram.