26 september 2013

Pressmeddelande: Logistikcentrum stärker banden till Europa

Måndag 30 september blir Katrineholm Rail Point en del i Green Cargos nätverk, som tar lastbilstrailers, containers och vagnar med tåg mellan 36 orter i Sverige. Katrineholms moderna kombiterminal får med Green Cargos tåg ytterligare en stark koppling till den europeiska kontinenten och Norge.

Som ett led i att möta den starka intermodala utvecklingen, så kommer Green Cargo att börja trafikera Katrineholms kombiterminal. Från starten kommer Green Cargo att trafikera Katrineholms kombiterminal måndag, onsdag och fredag, men vid ökad efterfrågan kan Green Cargo öka trafikeringen.

– Vi är mycket positiva till Green Cargos val att koppla ihop Katrineholm med deras väl utbyggda intermodala nätverk. Med deras nätverk och vår toppmoderna terminal erbjuder vi kunderna en gedigen logistiklösning, säger Anders Thörnström, styrelseordförande i Katrineholm Rail Point AB. Detta kommer att ge oss ännu större möjlighet att utveckla Katrineholms Logistikcentrum till en komplett Logistikpark för Mälardalen.

– Katrineholm har en modern kombiterminal där lastbilstrailers och containers kan lyftas av och på tågen. Vi ser stora möjligheter med att kunna erbjuda konkurrenskraftiga och miljöanpassade transportlösningar till och från Katrineholm, säger Mats Hanson, marknadsdirektör på Green Cargo.

Kontakt:

Anders Thörnström, styrelseordförande Katrineholm Rail Point, tel 070 – 980 04 89

Robert Gustafsson, chef tillväxtförsäljning Green Cargo, tel 070 – 203 18 89

Skicka ett tips om sidan till någon
Kommunledningsförvaltningen
Postadress: 641 80 Katrineholm