Mitt Drömprojekt

Människor sitter i gräset
Foto: Hanna Maxstad

Katrineholms 100-årsfirande ska vara av, med och för katrineholmarna. Genom Mitt drömprojekt gavs föreningar och privatpersoner möjligheten att förverkliga en egen idé. Ansökningsperioden för Mitt Drömprojekt var öppen 1 mars-31 augusti 2016. Varje projekt kunde söka max 100 000 kronor. Ansökningar togs om hand av Katrineholm 100-projektet och besluten fattas av en jury bestående av styrgruppen för projektet. 


Vilka fick medel från Mitt drömprojekt?

Vi fick in 61 ansökningar. 55 av dessa uppfyllde kriterierna och gick vidare för bedömning till juryn, som fick en tuff uppgift. Tillslut enades juryn om 15 Drömprojekt som får pengar. Den vanligaste orsaken till att en ansökan inte uppfyllde kraven var att den klassades som intern i kommunen. De ansökningarna ska hanteras och prioriteras av kommunens ledningsgrupp. Projektets ambition är att flera av dessa också blir verklighet. Sedan är det flera Drömprojekt, som inte beviljats pengar, där vi ser och vill undersöka samverkansmöjligheter. 

Drömprojekt som får pengar

1. 3:2 Konstprojekt100 000 kronorKartong som flyger med hjälp av ballonger
8. Barnteater 53 000 kronor
10. Radioprojektet 100 000 kronor
13. Lustjakt 100 000 kronor
14. Nyårskonsert 75 000 kronor
19. Sommarteater. Piller och Pulver på Djulö Slott 60 000 kronor
23. Konsert 100 000 kronor
25. Bussresa 1917-2017 50 000 kronor
30. Valborg 12 000 kronor
32. Gymnastik-uppvisning 30 000 kronor
33. Karneval 40 000 kronor
44. Zombie walk 35 000 kronor
48. Frimärkets dag 9 000 kronor
49. Jazzfestival 100 000 kronor
59. Triathlon med disco 24 000 kronor

Projekt som bedömdes vara interna

Dessa ska diskuteras i respektive berörd ledningsgrupp för prioritering. 

3. Naturvetenskap i förskolan
5. Street art
21. Prideparad
51. Lyckliga gatorna
52. Konsert med estet

Här kan du läsa listan med alla ansökningar.pdf Juryn bestod av styrgruppen för projektet: Sari Eriksson, Lars Hågbrandt, P-O Millberg och Louise Magnusson. 

Vill du vara med i årskalendariet 2017?

Vårt mål är att sammanställa allt som ska hända under 2017 i en tryckt årkalender som ska gå ut till alla hushåll. Vill du vara med i den? Hör av dig till oss senast den 15 oktober. Du behöver ha en titel och ett datum för ditt arrangemang. Vi kommer också att lansera en ny digital evenemangskalender, som vi kan fylla på även efter den 15 oktober.  

Även om det börjar bli lite kort om tid finns det for tfarande chans att vara med. I idébanken finns alla de förslag som projektet fått in från katrineholmarna. Här kan du hitta projekt som du kanske vill bidra till eller få inspiration av. Vill du vara med i en arbetsgrupp? Vill du driva en idé som ännu inte är igång? Hör av dig till oss så lotsar vi dig vidare!   Idébanken

Skicka ett tips om sidan till någon
Kommunledningsförvaltningen
Postadress: 641 80 Katrineholm
Telefon: 0150-570 07
Växel: 0150-570 00

Kontaktperson

Assisterande projektledare Katrinehol 100 Camilla Andersson
Telefon: 0150-57629
Kontaktformulär Meddelandet skickas till: Kommunledningsförvaltningen
* = Obligatorisk uppgift
*